czyli ciągłe schody ...



poniedziałek, 27 lipca 2015

Czy można zarobić na blogu ? Ile można zarobić na blogu?

Discover the magic of natural healing with herbcoast.co.uk. Our online store offers a wide range of high-quality herbs, including all the essential herbs for sleep, relaxation, and energy, as well as many others to help with various ailments. Start your journey to natural health and wellness today with herbcoast.co.uk

Czy można zarobić na blogu ? Ile można zarobić na blogu?



      Czy można zarobić na blogu ? To pytanie szczególnie często rzuca mi się w oczy, gdy przeglądam strony poświęcone blogowaniu. Nie wyobrażam sobie, by dało się zarabiać na prowadzeniu bloga i tylko po to go prowadzić. Sam osobiście uczestniczę w kampanii google i zarabiam na YT. Z tym, że napiszę o konkretnych kwotach, bo w internecie jest o tym zbyt mało. Gdzieś na jakiejś stronie przeczytałem, że ktoś zarabia na około 50 blogach 110 tys. zł. To znaczy zarobił, a było to w 2012 roku. No kozak nie powiem. Ciekawe jaką część swojego życia poświęcił, żeby założyć i prowadzić te 50 blogów. Tak więc niby się da zarobić, ale przejdźmy do innych spraw. Porozmawiajmy więc o nieco "normalniejszych" blogerach. Przeciętny człowiek, bloger według mojej opinii prowadzi jednego lub góra dwa blogi. Nie wyobrażam sobie przecież, żeby ktoś prowadził 50 blogów o różnych zainteresowaniach czy pasji i żeby wszystko to było prawdą. Tak więc nie jestem nawet w stanie stwierdzić, czy informacja, że ktoś zarobił 110 tys. zł na 50 blogach jest w ogóle prawdziwa. Przecież w internecie istnieje mnóstwo osób, które uwielbiają się chwalić różnymi i nie do końca prawdziwymi rzeczami, aby podbudować swoje ego.

      Jako, że za mało jest konkretnej wiedzy ile ktoś zarobił na czymkolwiek w internecie, zamierzam opisać dokładnie siebie jako przykład. Prowadzę swój kanał na YT od 2012 roku. Czyli dość długo. Na reklamach zarobiłem przez ten czas około 5 tys. zł. Czy to dużo ? Dodam, że kwota, którą osiągnąłem byłaby nieosiągalna w Polsce. Dlaczego ? Bo konto założyłem w UK i mam inne stawki i mogę zarabiać więcej na swoim kanale. Więcej, ale tylko teoretycznie. Sam już dawno zrezygnowałem z dodawania nowych filmów, gdyż jak uważam jest to zdecydowanie nieopłacalne. Przez ten okres od 2012 roku na jednym filmie tylko zarobiłem ponad 3 tys. zł, natomiast pozostałe 2 tys. zł, to dochód z innych moich filmów. Teraz mój dochód kształtuje się w przedziale od około 160 - 200 f na rok, czyli w zależności od kursu funta do około 5 tys. zł na rok. Dodam, że mam około 2 tys. AUTORSKICH i tu jeszcze raz podkreślam autorskich filmów na YT. Uważam, że kwota jest zdecydowanie za mała i nie wynagradza mi czasu oraz energii, jakie poświęciłem na nagranie całości materiału. I jeszcze raz podkreślę, że gdybym kanał zakładał w Polsce, to zapewne kwota byłaby mniejsza jakieś 5 razy. Dlatego jeśli chodzi o zarabianie na blogu nie jest to rzecz prosta. Moim zdaniem lepiej zająć się czymś innym. Czas poświęcony na blogowanie nie byłby adekwatny do moich osiągnięć. Mieszkam w UK i jestem fachowcem w swoim zawodzie i za jeden dzień pracy otrzymuję około 100 f na rękę, czyli ok. 500 zł dziennie. W moim przypadku zarabianie na blogu nie miałoby żadnego sensu. Wystarczy tylko po prostu iść w sobotę do pracy i już mam w ręce pieniądze, o których mógłbym pomarzyć jeśli chodzi o blogowanie. Nie zarobiłbym ich w ciągu roku, albo dwóch. Oczywiście Polacy to zdolny naród i na pewno jest gdzieś ktoś kto zarabia na tym pokaźne kwoty, ale jestem zdania, że żeby zarabiać na prowadzeniu bloga potrzebne są odpowiednie środki finansowe, zaplecze i do tego odpowiednia wiedza. "Z pustego to i Salomon nie naleje" jak mówi znane polskie przysłowie ...



Discover the magic of natural healing with herbcoast.co.uk. Our online store offers a wide range of high-quality herbs, including all the essential herbs for sleep, relaxation, and energy, as well as many others to help with various ailments. Start your journey to natural health and wellness today with herbcoast.co.uk



0 komentarze :

Prześlij komentarz

Popular Posts

Recent Posts

Categories

Unordered List

Text Widget

Obsługiwane przez usługę Blogger.